پنجمین دوره جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان با رویکرد توجه به فضای مجازی برگزار می گردد

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران، به نقل از شبکه ترویج کتابخوانی ایران در ابتدای این جلسه ابراهیم حیدری، مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تشریح برنامه های انجام گرفته در سال 1399 گفت: در این سال با توجه به شیوع بیماری کووید 19 سعی کردیم فعالیت های کتاب و کتاب خوانی در کشور برگزار گردد؛ به همین جهت با رویکرد کار در فضای مجازی در ابتدای سال جاری پویش با کتاب در خانه ویژه آخرین نوروز قرن را باهدف گسترش و ترویج کتاب در ایام کرونا برای بچه ها و نوجوانان ایران در ایام قرنطینه سال نو برگزار کردیم.

پنجمین دوره جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان با رویکرد توجه به فضای مجازی برگزار می گردد

وی اضافه کرد: در این پویش بیش از 1000 شرکت نماینده حضور داشت که پس از داوری های به عمل آمده برگزیدگان این پویش معرفی و از آن ها تقدیر شد.

حیدری در ادامه بیان نمود: در شرایط به وجود آمده کنونی مجبور هستیم فعالیت های کتابخوانی را بر اساس رویکرد فضای مجازی طراحی و به اجرا درآوریم و برای پنجمین دوره جام باشگاه های کتاب خوانی کودک و نوجوان نیز سعی خواهیم کرد با اولویت و برنامه ریزی و رویکرد مجازی این برنامه را در سال 1399 انجام دهیم.

مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه رویکرد ما در سال جدید توجه به فضای مجازی و اجرا و پیاده سازی جشنواره ها و برنامه های ترویج کتاب خوانی معاونت امور فرهنگی در فضای مجازی است، گفت: در کوشش هستیم تا اپلیکیشن جام باشگاه های کتاب خوانی کودک و نوجوان را طراحی کنیم و بتوانیم برنامه های آن را از طریق این اپلیکیشن به صورت مجازی و برخط در سال جدید به اجرا درآوریم.

وی اشاره نمود: همچنین در کوشش هستیم سایت شبکه ترویج کتاب خوانی را از لحاظ ارائه خدمات به متقاضیان نیز به روزرسانی کنیم و بخش عمده ای از فرآیند اجرایی و فعالیت های جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان در فضای مجازی برگزار گردد.

مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی در بخش های دیگری از صحبت های خود به خرید و ساز کار فروش کتاب های جام باشگاه های کودک و نوجوان پرداخت و بیان نمود: از ابتدای شهریورماه امسال، اعضای باشگاه هایی که در سایت شبکه ترویج کتابخوانی ثبت نام نموده اند، می توانند با مراجعه به کتاب فروشی های عضو طرح جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان به خرید کتاب های طرح اقدام نمایند. در سال جدید در کوشش هستیم بتوانیم کتاب فروشی هایی که عضو طرح بهاره و پاییزه بودند را نیز به عضویت جام باشگاه های کتاب خوانی کودک و نوجوان درآوریم.

وی در انتها گفت: در سال جدید با حمایت های معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی قرار شد که کتاب های جام باشگاه های کتاب خوانی با 50 درصد و سایر کتاب هایی که اعضای جام باشگاه ها خریداری می نمایند با 30 درصد یارانه این معاونت توسط اعضای جام باشگاه های کتاب خوانی کودک و نوجوان خریداری شوند.

در چهارمین دوره جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان بیش از 330 هزار عضو در قالب 22 هزار باشگاه کتابخوانی در 1820 شهر و روستا مشارکت داشتند.

در این جلسه علی اصغر سیدآبادی، فرمهر منجزی، اسماعیل یزدان پور، شکوفه صمدی، کیمیا امینی، جعفر توزنده جانی و سید علی کاشفی، مهدی حشمتی و سجاد جمشیدیان حضور داشتند.

bestcanadatours.com: Best Canada Tours یک سرویس خدماتی جدید و چند منظوره جهت ارائه سرویس تور به کشور کانادا با کیفیت برتر است

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 59722

به "پنجمین دوره جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان با رویکرد توجه به فضای مجازی برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنجمین دوره جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان با رویکرد توجه به فضای مجازی برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید