لاوروف: قصد رویارویی با آمریکا را نداریم، مطابق با رفتار واشنگتن برخورد می کنیم

به گزارش مهسان بلاگ، وزیر خارجه روسیه گفت: پیشنهادهای مسکو درباره تضمین متقابل عدم دخالت در امور داخلی یکدیگر، گفت وگو در زمینه امنیت سایبری، غیرقابل قبول خواندن جنگ هسته ای، تمدید پیمان استارت، توقف استقرار موشک ها و تقویت ثبات راهبردی به قوت خویش باقی است.

لاوروف: قصد رویارویی با آمریکا را نداریم، مطابق با رفتار واشنگتن برخورد می کنیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه امروز (آدینه) در مصاحبه با خبرگزاری نووستی اظهار داشت که این کشور به دنبال رویارویی با ایالات متحده نیست، بلکه به درستی به حملات تهاجمی از سوی آمریکا پاسخ مناسب خواهد داد.

لاوروف گفت: ما در رابطه با دورنمای گفت وگوها بین روسیه و آمریکا، به خصوص با توجه به شرایط سخت سیاسی داخلی در ایالات متحده و انتخابات آینده ریاست جمهوری، بسیار واقع بینانه برخورد می کنیم . اقدامات اخیر غیردوستانه آمریکا به خوبی گویای واقعیت کنونی در این کشور است. البته ما در آینده نیز همچنان به انجام اقدامات لازم برای اطمینان یافتن از تامین امنیت خود و منافع شهفرایندان روسی و منافع تجاری ادامه خواهیم داد. ولی در عین حال برای پاسخگویی مناسب به حملات تهاجمی از سوی آمریکا آماده هستیم، تلاشی هم برای تشدید رویارویی با این کشور نمیکنیم.

وی با اشاره به اینکه مسکو آماده است تا به طور مشترک راهکار هایی برای برطرف مسائل مهم برای دو کشور پیدا گردد، اضافه نمود: پیشنهادهای ما برای ایجاد همکاری در زمینه های مختلف همچنان به قوت خویش باقی است. بسیاری از آنها می توانند در آینده نزدیک عملی شوند - به عنوان مثال ، همانطور که روسای جمهور روسیه و آمریکا توافق نموده ا ند، فعالیت شورای مشورتی و تجاری راه اندازی گردد.

پیشنهادهای روسیه برای همکاری با آمریکا همچنان به قوت خویش باقی است

به گفته لاوروف، پیشنهادهای دیگر مسکو شامل تبادل نامه هایی به منظور تضمین عدم دخالت در امور داخلی یکدیگر، شروع گفت وگوها درباره موضوع امنیت سایبری که ایالات متحده را نگران نموده ، بیانیه مشترک درباره غیرقابل قبول بودن جنگ هسته ای ، تمدید پیمان استارت-3 ، مهلت قانونی برای استقرار موشک های دارای برد متوسط و دیگر اقدامات در زمینه تقویت ثبات راهبردی می گردد. البته طرف روسی تنها از روی رفتار مقامات واشنگتن قضاوت خواهد نمود.

وزیر خارجه روسیه یا یادآوری این واقعیت که مهلت زیادی برای تمدید پیمان ادامه کاهش و محدودسازی تسلیحات راهبردی تهاجمی (معروف به استارت-3) باقی نمانده و همه چیز باید قبل از ماه فوریه سال 2021 تکمیل گردد، گفت: مهلت زیادی برای تمدید این توافقنامه مهم باقی نمانده است. این فرایند نه تنها شامل دستیابی به توافق با آمریکایی هاست، بلکه مراحل خاص تصویب این سند در مجمع فدرال نیز مطرح است ، زیرا این قانون برای اصلاح به تصویب این مجمع احتیاج دارد. بنابراین زمان زیادی برای این اقدامات نمانده است.

وی اضافه نمود: این در حالی است که ایالات متحده هنوز مواضع خود درباره تمدید پیمان استارت-3 را روشن ننموده است. با این وجود ، صحبت کردن درباره هر سناریوی در این زمینه، زود هنگام خواهد بود.

هدف آمریکا از تحریم خط لوله جریان شمالی-2 تامین امنیت انرژی اروپا نیست

سرگئی لاوروف هدف از تحریم ها در نظر گرفته شده از سوی واشنگتن علیه خط لوله گاز جریان شمالی-2 را نه نگرانی به خاطر امنیت انرژی اتحادیه اروپا، بلکه تحمیل گاز مایع آمریکایی و رقابت ناعادلانه این کشور ارزیابی کرد.

وی همچنین ابراز اطمینان کرد که با وجود فشارهای مداوم و در نظر دریافت تحریم های اخیر ، خط لوله گاز جریان شمالی-2 به اتمام خواهد رسید و یاد آور شد: بیشتر کشورهای اروپایی مزایای ایجاد یک راستا صادرات اضافی را به رسمیت می شناسند ، اگرچه ، متأسفانه ، کشورهایی نیز وجود دارند که حاضر به همکاری برای متولیان آنسوی اقیانوس در جهت آسیب رساندن به امنیت انرژی و رفاه خود و شهفراینداشان هستند.

آمادگی روسیه برای میزبانی نشست سران گروه 8

لاوروف همچنین اظهار داشت که روسیه آماده میزبانی نشست سران گروه جی-8 است و این اجلاس می تواند در مسکو، سن پترزبورگ ، سوچی یا یالتا برگزار گردد.

وی به سخنان ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در این باره اشاره نمود که گفته بود: اگر شرکای ما مایل باشند نزد ما بیایند، ما از میزبانی آنها شادمان خواهیم شد.

وزیر امور خارجه در عین حال تأکید کرد که صحبت بر سر محرومیت روسیه از گروه 8 نادرست است. در سال 2014 ، پس از وقایع اتفاق افتاده در اوکراین ، هفت عضو این گروه از شرکت در نشست سران به ریاست روسیه خودداری کردند. به عبارت دیگر، این هفت کشور بودند که این ترکیب را ترک نموده ا ند.

bestcanadatours.com: Best Canada Tours یک سرویس خدماتی جدید و چند منظوره جهت ارائه سرویس تور به کشور کانادا با کیفیت برتر است

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 31321

به "لاوروف: قصد رویارویی با آمریکا را نداریم، مطابق با رفتار واشنگتن برخورد می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاوروف: قصد رویارویی با آمریکا را نداریم، مطابق با رفتار واشنگتن برخورد می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید