سفر قریب الوقوع رئیس جمهور مصر به آلمان

به گزارش مهسان بلاگ، وزیر امور خارجه آلمان در سفر به قاهره ضمن انتقاد از شرایط حقوق بشر و آزادی بیان در این کشور از سفر رئیس جمهور مصر به آلمان در 28 آبان ماه اطلاع داد.

سفر قریب الوقوع رئیس جمهور مصر به آلمان

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه پاسایر نویه پرسه، هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان در سفری به قاهره که روز گذشته انجام شد با توجه به اقدامات سختگیرانه دولت آلمان علیه معترضان مخالف خواستار توجه قاهره به مسئله حقوق بشر شد.

وی روز گذشته بعد از دیدار با عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر تاکید نمود که این به نفع مصر است که مردم این کشور از استانداردهای قانونی خاص بهره برده و هوای آزادی را تنفس نمایند. هر چیزی غیر از این منجر به نارضایتی می گردد که اخیرا آن را در مصر تجربه کردیم.

در ماه سپتامبر در قاهره و دیگر شهرهای مصر با وجود شرایط سختگیرانه حاکم اعتراضاتی علیه رهبری سیاسی شکل گرفت و بعضی معترضان خواستار کناره گیری السیسی بودند. سازمان های حقوق بشری از دستگیری بسیاری معترضان در جریان این اعتراضات خبر دادند. دولت مصر تا به حال درباره تعداد دستگیر شدگان اخباری را منتشر ننموده است.

سفر هایکو ماس به مصر اولین سفر یک وزیر امور خارجه آلمان به این کشور در بیش از 4 سال گذشته بود. وزیر امور خارجه آلمان در سفر خود به قاهره مذاکراتی را با عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر انجام داد.

ماس در کنار انتقادهایش به شرایط حقوق بشر در مصر همچنین این کشور را یک شریک مهم برای تضمین پایداری در منطقه دانست. وی تاکید نمود که ما هم به مصاحبه با مصر و هم به بیان انتظارات در زمینه حقوق مدنی و آزادی احتیاج داریم.

سازمان دیده بان حقوق بشر اعلام نموده است که از زمان روی کار آمدن السیسی به عنوان رئیس جمهور مصر در سال 2014 بیش از 60 هزار نفر به دلایل سیاسی دستگیر شده اند.

مجلس اروپایی هم هفته گذشته تحولات اخیر در مصر را شدیدا محکوم نموده و در قطعنامه ای خواستار بازنگری کامل و جامع مناسبات اتحادیه اروپا با مصر شد. بر این اساس همچنین یاری های اقتصادی به مصر باید کاملا مورد بازنگری قرار گیرد. همچنین از کشورهای اروپایی درخواست شد که تحریم هایی مانند ممنوعیت سفر علیه این کشور مد نظر قرار گیرد.

کشور مصر سومین ایستگاه سفر هایکو ماس بله شمال آفریقا بعد از کشورهای لیبی و تونس محسوب می گردد.

سامح شکری، وزیر امور خارجه مصر هم بعد از دیدار با همتای آلمانی خود در قاهره اتهامات وی در این باره که دولت این کشور حقوق شهروندی را محدود می نماید رد نموده و تاکید نمود: هر کس که شرایط در مصر را ببیند متوجه می گردد که آزادی نظر در اینجا تضمین شده است.

مسئله صادرات تسلیحات آلمان به مصر هم از دیگر موضوعات مصاحبههای وزیر خارجه آلمان با رئیس جمهور مصر بود. مصر در امسال میلادی بعد از مجارستان مهم ترین کشور دریافت نماینده تسلیحات آلمانی بوده است.

ماس با اشاره به اینکه سیاست صادرات تسلیحات آلمان در حال حاضر بسیار محدود نماینده است گفت: در این عرصه هر مورد از این گونه صادرات به صورت جداگانه و با دقت مورد ارزیابی قرار می گیرد.

کشور مصر همچنین از جمله کشورهای شرکت نماینده در ائتلاف جنگ علیه یمن به رهبری عربستان سعودی است. احزاب دولتی آلمان در قرارداد ائتلافی خود توافق کردند که صادرات تسلیحات به کشورهایی را که مستقیما در جنگ یمن مشارکت دارند را متوقف نمایند. با این حال کشور مصر در امسال میلادی تا به حال بعد از مجارستان دومین مشتری مهم صادرات تسلیحات آلمان بوده است. تا 30 سپتامبر امسال میلادی صادرات تسلیحاتی به مبلغ 802 میلیون یورو به این کشور تصویب شده است.

هایکو ماس ، وزیر امور خارجه آلمان همچنین در سفر به قاهره بیان کرد که السیسی در 19 نوامبر (28 آبان ماه) برای برگزاری یک نشست آفریقایی با صدر اعظم آلمان به این کشور سفر می نماید.

bestcanadatours.com: Best Canada Tours یک سرویس خدماتی جدید و چند منظوره جهت ارائه سرویس تور به کشور کانادا با کیفیت برتر است

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 24398

به "سفر قریب الوقوع رئیس جمهور مصر به آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر قریب الوقوع رئیس جمهور مصر به آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید