درخواست آمریکا برای برگزاری فوری مذاکرات بین الافغانی

به گزارش مهسان بلاگ، ایسنا نوشت: فرستاده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان خواهان شروع هرچه سریعتر مذاکرات صلح بین افغانی میان دولت کابل و شبه نظامیان طالبان شد.

درخواست آمریکا برای برگزاری فوری مذاکرات بین الافغانی

رسانه طلوع نیوز افغانستان گزارش کرد که زلمای خلیل زاد، فرستاده ویژه آمریکا در مذاکرات صلح افغانستان اظهار کرد: ما از اینکه هم اکنون دولت افغانستان 3000 زندانی طالبان را آزاد نموده و طالبان هم 500 زندانی خود را آزاد نموده استقبال می کنیم. این مهم است که این فرآیند ادامه یابد و بن بست بر سر مساله آزادی زندانی ها حل شود.

او مطرح نمود: مذاکرات بین افغانی میان تیم های مذاکره کننده دولت افغانستان و طالبان باید فورا شروع شود. از همان ابتدا رسیدن به مرحله مذاکرات بین افغانی یک هدف کلیدی دیپلماسی ما بوده است.

او خاطر نشان کرد: ما از این بیانیه طالبان که اعلام نموده در عرض یک هفته بعد از عملی شدن تعهد مربوط به آزادی زندانی ها از جانب دوطرف بر طبق توافق در مذاکرات بین افغانی حاضر می شود، استقبال می کنیم. اگرچه همچنان باید جزئیات عملی فراوانی مورد رسیدگی قرار بگیرند اما این تحولات همگی بسیار مثبت هستند.

312 310

bestcanadatours.com: Best Canada Tours یک سرویس خدماتی جدید و چند منظوره جهت ارائه سرویس تور به کشور کانادا با کیفیت برتر است

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 52066

به "درخواست آمریکا برای برگزاری فوری مذاکرات بین الافغانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست آمریکا برای برگزاری فوری مذاکرات بین الافغانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید